Nytt år – ny färg för eComExpo

I april samlas fordonsbranschens tyngsta aktörer på eComExpo. Mässan belyser omställningen till eldrift för kommersiella fordon och nyttotrafik.

eComExpo är en syskonmässa till eCarExpo, som under sex år har utvecklats från den lilla nisch som elbilen utgjorde för halvdecenniet sedan, till den stora mötes- och handelsplatsen att räkna med.

Kopplingarna och synergierna mässorna emellan finns kvar, men för att tydliggöra skillnaden i all kommunikation byter eComExpo nu färg på sin logotyp.

”Valet att gå mot Electric Blue var givet. Vi har använt en lagom mörk ton som känns pigg, exklusiv och samtidigt tydligt skiljer sig från den cyanfärg som adresserar eCarExpo”, säger Anna Fägersten, Marketing Director på eComExpo.

Med ny energi i varumärket arbetar nu eComExpo för fullt för att skapa det bästa och mest intressanta innehållet som branschen förväntar sig. Datumen att skriva in i kalendern är 6–7 april. Platsen är Scandinavian XPO i Arlandastad. Väl mött!